2014LePerle1 008

Time- out, angst reductie

2014LePerle1 008
Acupressuur is een effectieve methode als je jezelf wil resetten. Hoe sneller je doorhebt dat je (faal)angstig bent en begint met de time-out, hoe makkelijker en sneller je de angst weg krijgt.
Angst is een heel heftig gevoel met allerlei lichamelijke signalen, dat je helemaal kan overnemen.
Angst kan zo maar opkomen of met een bepaalde reden. Deze angst vindt waarschijnlijk zijn oorsprong in een ver verleden. Door dit acupressuurpunt te gebruiken kun je je angst neutraliseren. Probeer het maar eens en kijk of het voor je werkt. Deze methode om te resetten gebruik je alleen met angst over iets wat niet nu een direct gevaar voor je is. Als er echt gevaar is, zorg dan dat je in veiligheid komt.

Hoe doe je deze time-out?
Je pakt met je middelvinger en duim van de ene hand, het zachte gedeelte van je andere hand vast, precies op het punt waar je zachte deel begint tussen je wijsvinger en je duim.
Je houdt dit punt maximaal 10 minuten vast. Adem rustig door en focus je op de druk op je hand.
Doe deze oefening niet als je in verwachting bent!

Wanneer kun je deze time-out doen?
Als je faalangst hebt kun je deze greep goed gebruiken. En op allerlei momenten waar je angst je kan belemmeren, bijvoorbeeld bij een tentamen, een sollicitatiegesprek of een nieuwe baan.
Door het regelmatig te doen kun je meer zelfvertrouwen krijgen.

Laat me weten of het voor je werkt.

, ,

No comments yet.

Geef een reactie